آیا عیسی (علیه السلام) هیچ‌وقت نفرمود: «من خدا هستم و من را بپرستید؟»

آیا عیسی (علیه السلام) هیچ‌وقت نفرمود: «من خدا هستم و من را بپرستید؟» 

هنگامی‌که خداوند سخن دیگری می‌فرماید، هنگامی‌که دربارهٔ خودش می فرماید صریح است.
آن ذاتی که فقط خودش بسیار آمرزنده، وفاکنندهٔ به عهد و مهربان است، می‌گوید: «تنها من خدا هستم و هیچ خدای دیگری وجود ندارد، نه در ازل ونه در ابد» برای مثال در کتاب اشعیا اینطور آمده است: 
«چیزهای اول را از زمان قدیم به یاد آورید. زیرا من قادرمطلق هستم و دیگری نیست. خدا هستم و نظیر و همانند من نیست.» 
اشعیا 9:46 

همانطور  عیسی (علیه السلام) در این سخنان خودش به یکتابودن خداوند اعتراف می‌کند:
«عیسی او را جواب داد که: «اول همه احکام این است که بشنوای اسرائیل، خداوندخدای ما خداوند واحد است.»
مرقس 29:12 

یعنی خداوند، خدای ما تنها یک خدا ست و کس دیگری نیست، همگی‌مان به‌خوبی این سخنان را می‌فهمیم. می توانیم به عهد قدیم و عهد جدید برگردیم و صفات و ویژگی های خدا را بخوانیم. همیشه مسیحی‌ها در عهد جدید چند آیه‌ای می آورند که شرح و توضیح آن تمام و کمال نیست و بنا بر خواست و به‌نفع خودشان آن را تفسیر می‌کنند، می‌گویند: «ببینید عیسی خودش برای این تبلیغ نکرده است که خداوندی در او وجود دارد، بلکه خودش خدا بوده است.» 
اما اگر این صحیح باشد، چرا عیسی (علیه السلام) برای خدا بودن خودش تبلیغ نکرده است؟ چرا پولس این تبلیغ را کرده است؟ اگر این راه رستگاری بوده باشد که خدا در جسم و جان پدیدار شود، چرا خود خودش آن را آشکار نمی‌کرد؟ اگر این موضوعات ریشهٔ صحیح و درستی داشته‌اند، آن وقت خدا به طور واضح در مورد آن سخن می‌گفت، زیرا این موضوعِ رستگاری است. خداوند واضح و آشکارا به بنی اسرائیل می‌گوید:  «من خدا هستم، هیچ کسی همانند من نیست، هیچ چیز دیگری را نپرستید» 

هنگامی‌که عیسی (علیه السلام) آمد همان آیهٔ عهد قدیم را  تکرار کرد، اگر عیسی (علیه السلام) می‌دانست که خودش خدا است، پس این آیه را دیگر نمی‌گفت:
عیسی او را جواب داد که «اول همه احکام این است که بشنوای اسرائیل، خداوندخدای ما خداوند واحد است.
مرقس 29:12 

یهودیان به عیسی (علیه السلام) گفتند: تو خودت را خدا می‌دانی؟ عیسی(علیه السلام) گفت: «تو می‌گویی من خدا هستم» اگر خدا می بود، خیلی به واضحی می‌فرمود بله من خدا هستم. اینجا هستم بدون شک و ترسی، اینجا هستم تا از گناهانی که شما مرتکب می‌شوید، نجاتتان دهم.
اما عیسی (علیه السلام) هیچ گاه برای خدایی خودش تبلیغ نکرده است در هیچ مکان و هیچ بندی، در هیچ دینی هم به آن اشاره نشده است و به آن باور نکرده اند. بنا به گفتهٔ مسیحیان اگر خداوند بسیار واضح و آشکارا در مورد سرشت خودش صحبت می‌کند، چرا به واضحی در مورد آمدنش در شکل و شمایل یک مرد برای بشریت صحبت نمی‌کرد؟ 

#آستانە_Astana 

@astanaorganization

6/24/2021 1:34:38 PM

دسته بندی نوشته

12