فردا چه اتفاقی خواهد افتاد، چگونه خود را برای آن آماده کنیم؟

فردا چه اتفاقی خواهد افتاد، چگونه خود را برای آن آماده کنیم؟

خورشید در روزی بهتر از روزه عرفه طلوع نمی‌کند و در شبی بهتر از شب قدر غروب نمی‌کند، دعا در آنها از بهترین اعمال بوده و بیشترین امکان استجابت و قبول شدن دارند.

برای آنهایی که در حج نیستند لازم است که همراه با روزه گرفتن آن، وقتشان را با اذکار و خواندن قرآن و دعاکردن پر کنند. ابن عباس و عمرو بن حریث مردم را در این روزها تشویق می‌کردند که در مسجد بمانند.

بهترین اعمال روز عرفه به جز گرفتن روزه، خواندن اذکار و دعاکردن است، بیشتر دعاکردن.
و خود را به یک دعا محدود نکردن، بلکه همه خیرات دنیا و قیامت را خواستن..

محروم‌ترین افراد کسانی هستند که گناه می‌کنند در روزهایی که خداوند در آنها نزد فرشتگانش به بندگانش افتخار می‌کند..

پیامبر صلی‌الله علیه و سلم می‌فرماید:
"خداوند متعال نزدیک می‌شود و به بندگانش نزد فرشتگان افتخار و مباهات می‌کند".

خداوند متعال به آسمان دنیا نمی‌آید مگر در زمانی بسیار مهم، و پایین آمدن خداوند در روز، تنها در روز عرفه ثابت شده است و درگاه مرحمت الهی از این گشوده‌تر نمی‌شود، محروم کسی است که در آن روز برای خود دریچه‌ای نمی‌یابد.

بزرگ‌ترین روزه پس از روزه رمضان، روزه عرفه می‌باشد، خداوند گناه دو سال را می‌بخشد. بهترین اعمال نیز -برای کسانی که در حج نیستند- روزه گرفتن، الله‌اکبر گفتن، دعاکردن و طلب بخشش است.

بهترین روزهای دهه اول ذی‌الحجه، روز عرفه و روز عید می‌باشد، کسی که ابتدای دهه را از دست داد اکنون فرصت را غنیمت بداند زیرا اعمال بستگی به آخرشان دارند.

در روز عرفه، بهشت نزدیکترین و دوزخ دورترین می‌باشد، محروم نیز کسی است که عملی پیدا نمی‌کند که خود را با آن نجات دهد. پیامبر صلی الله علیه و سلم می‌فرماید: "هیچ روزی نزد خداوند بزرگتر از روز عرفه نیست که خداوند شما را به سبب آن از آتش دوزخ نجات دهد"

6/24/2024 1:44:20 AM

دسته بندی نوشته