از تدارکات نظامی گرفته تا سربازان مزدور، هند چگونه به اسرائیل کمک می‌کند؟

«ما هندوها و یهودیان یک دشمن مشترک داریم که آن هم محمد و قرآن اوست» این اظهارات نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی است.

آن‌ها فقط به ریختن خون مسلمانان در هند راضی نیستند و دلشان خنک نمی‌شود، بلکه برای مشارکت در تخریب غزه توپخانه و پهپاد فرستاده‌اند.

نخست‌وزیر هند با افزایش تعداد مزدوران خود برای نابودی فلسطینی‌ها آرام نگرفت، بلکه ده‌ها پهپاد (هرمس 900) را برای تسهیل کشتار کودکان و زنان غزه برای اشغالگران ارسال کرده است.

روزنامه‌ی اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» با تکیه بر منابع گزارش داد که هند از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، توپخانه، سلاح‌های سبک و پهپادهای اسرائیل را تامین کرده است.

در این گزارش که روزنامه‌ی اسرائیلی منتشر کرده است، اشاره شده است که رسانه‌های هندی در فوریه گذشته برای اولین بار گزارش داده‌اند که هند پهپادهای پیشرفته‌ی (هرمس 900) ساخت شهر حیدرآباد را برای اسرائیل تدارک دیده است.

یدیعوت آحارونوت خاطرنشان کرد که این اقدام با گزارش‌های قبلی مرتبط است که نشان می‌دهد هند از آغاز جنگ به اسرائیل توپخانه و تسلیحات می‌فرستاده است، و این مشارکت استراتژیک بین دو کشور برای اسرائیل بسیار مفید بوده است.

این روزنامه به نقل از دانیل کارمون، سفیر سابق اسرائیل در هند، با اشاره به درگیری نظامی هند با پاکستان در تابستان 1999 گفت: «هندی‌ها همیشه به ما یادآوری می‌کنند که اسرائیل در طول جنگ کارگیل برای آن‌ها چه کرده است، اسرائیل یکی از معدود کشورهایی بود که کنارشان ایستاد».

یدیعوت آحارونوت همچنین افزود که جنگ غزه روابط بین اسرائیل و هند را در معرض آزمونی سخت قرار داد، آزمونی که بسیاری از هم‌پیمانان اسرائیل نتوانستند در آن موفق شوند.

روزنامه به این نیز اشاره کرد که از ساعات اولیه‌ی هفتم اکتبر، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، حمایت خود از اسرائیل را اعلام کرد و بدون تردید اقدامات جنبش حماس را محکوم کرد.

منبع:
https://www.skynewsarabia.com/world/1724037

6/26/2024 10:22:29 PM

دسته بندی نوشته