بدون فرزند، مجرد و تنها ماندەام، فمینیسم باعث نابودی من و همسالانم شدە است!

«هر دوشنبه، گروهی از دوستانِ دختر خود را می‌بینم، پشت یک میز می‌نشینیم و درباره‌ی زندگی‌مان صحبت می‌کنیم. همگی ما در چند چیز به هم شبیه هستیم: همه‌ی ما در دههٔ پنجاه سالگی از عمرمان قرار داریم، مدارک تحصیلی بالایی داریم، اما در زندگی‌مان شکاف بزرگی وجود دارد؛ که هیچ‌کدام از ما همسر و فرزند نداریم!

این آخرین نوشته‌ی «پترونلا وایت» نویسنده‌ی بریتانیایی است که خود و دوستانِ فمینیست دیگرش را به‌خاطر اشتباهی که مرتکب شدند و زمانی به‌عنوان یک فمینیست فکر می‌کردند و تعامل می‌کردند و هنوز هم بهای آن را می‌پردازند و نمی‌دانند چگونه آن زندگی و عمری را که فمینیسم از آن‌ها گرفته است را بازپس بگیرند.

او همچنین از زمانی سخن می‌گوید که او و همسالانش به توهم و سرابِ فمینیسم باور داشتند و معتقد بودند که زنان باید کاملاً مستقل باشند و به هیچ مردی وابسته نباشند، بلکه بایستی شبانه‌روز سر کار بروند و اقتصاد مستقلی داشته باشند و در کنار آن نیز باید از ازدواج و فرزندآوری متنفر باشند چون مانع کار و موفقیت‌شان می‌گردد و خودِ فرهنگِ ازدواج را فرآیندی قدیمی و پیش‌پاافتاده می‌دانند. 

«وایت» معتقد است که غرب فلسفه‌ی فمینیسم را بسیار سخت گسترش داد و زنان نیز از این ایده تغذیه کردند تا این‌که آن را به خورشید زندگی خود تبدیل کردند. اکنون نسلی تنها، بیمار، بی‌سرپرست و بی‌فرزند را از خود بر جای گذاشته است و زنان را از ذات خود جدا کرده و آن‌ها را مجبور کرده‌اند که همانند زنان زندگی نکنند و مانند زنان به تفکر نپردازند.

در پایان نوشته‌ی خود، وایت اقرار می‌کند که «فمینیسمی که در سنین جوانی‌ام آن را پرورش دادم منجر به این شد که به همسالانم بگویم که همانند مردان رفتار کنند و مانند آنان فکر کنند. این اشتباه مهلکی بود، و اکنون من و زنانِ همانند من بهای آن را می‌پردازیم».

از این‌رو به زنان جوان این نسل هشدار می‌دهد که نگذارند فمینیسم زندگی و تفکرشان را تباه کند و آن‌ها را مرتکب اشتباهی کند که مجبور شوند تا آخر عمر تاوان آن را بدهند!

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-13435575/PETRONELLA-WYATT-single-childless-Feminism-failed-generation.html

5/30/2024 11:44:05 PM

دسته بندی نوشته