▪️رسوا شدن بارزترین دشمن اسلام در این عصر [قسمت اول]

▪️رسوا شدن بارزترین دشمن اسلام در این عصر [قسمت اول]


هنگامی که به پیمان و وعده های قرآن و سیره ی سرورمان ﷺ نگاه می کنیم، ایمان و یقینمان بیشتر تثبیت می شود. اینک خداوند در قرآن کریم وعده ی حفظ و موفق کردن سرورمان ﷺ را داده است، و این همه تلاش و کوششی که برای از بین بردن اسلام و ترور محبوبمان ﷺ داده شد، برباد رفت. 
10 هزار جنگجو، که در آن زمان قوی ترین نیرویی بود که بتوان جمع آوری کرد، مدینه را محاصره کردند، سپس یهود _که هم پیمان مسلمانان بودند_ در داخل مدینه پیمان شکنی کردند، اما خداوند متعال _که هیچ کسی مانند خدا بر عهد و پیمان خویش نیست_ نه با جنگ، بلکه با گردباد و سرباز پنهانی و ترس و رهبت، این سپاه بی شمار را در مدتی کوتاه رسوا کرد، و مجبور شدند که عقب نشینی کنند، بعدا نتوانستند که دوباره مدینه را محاصره کنند و به صلح حدیبیه تن دادند.

اگر تقدیر خدا برای نصرت این دین نباشد، چرا "سلمان فارسی" به عنوان برده به مدینه می آید و مسلمان می شود و حفر حندق را پیشنهاد می کند، تا کافران نتوانند به داخل مدینه نفوذ کنند، که این از ترفند های سربازی فارس بود، و آنان (اعراب) به این ترفند آشنا نبودند. اگر تقدیر خدا برای نصرت این دین نباشد، چگونه "نعیم بن مسعود غفتانی" به طور پنهانی مسلمان می شود، و در میان قریش و یهود که مورد اعتماد و اطمینان آنان بود، تفرقه می اندازد. 

هنگامی که این رویداد ها را می خوانی که قرآن در سوره ی احزاب ضبط کرده است، از عظمت این رسالت و نصرت آن از جانب ذاتی که آن را فرستاده است، شگفت زده می شوی. از شما خواهش می کنم که تفسیر این سوره را بخوانید _من نفع زیادی از آن برده ام_ تا یقینتان بیشتر تثبیت شود.

ادامه دارد...
می خواهم یواش یواش به موضوع "زکریا بطرس"، بارزترین دشمن اسلام در این عصر، که خداوند چگونه او را رسوا کرد، بپردازم.



به قلم: مهندس عثمان محمد



🔘-مؤسسه آستانه

JOin 🔜  @astanaorganization

4/14/2021 10:14:02 PM

دسته بندی نوشته

123