▪️الله در کتاب مقدس

▪️الله در کتاب مقدس


نام آن "کتابِ مقدس" است، چون به گفته ی باورمندانِ به آن (یهودیان و مسیحیان)، از جانب اللهِ مقدس نازل شده است.

پس باید الله در کتاب مقدس، مقدس باشد. باید الله را با مقدس ترین جلوه نمایان کند، نباید نقص و زشتی و کم و کاستی در اسماء و صفات و اعمال الله در این کتاب به چشم بخورد، چون اگر این طور باشد آنگاه این کتاب قدسیت خود را از دست می دهد، چون از جانب الله نا مقدس نازل شده است.
یا اینکه الله مقدس است ولی کتاب قدسیت خود را از دست داده و تحریف شده است، و تنها نامش کتاب مقدس است، ولی محتوای آن نا مقدس است.

متاسفانه مسیحیان و یهودیان کتاب مقدس را مطالعه نمی کنند، چون اگر آن را مطالعه کنند آنگاه متوجه می شوند که این کتاب حاوی مطالب بسیار زشتی نسبت به الله است، اگر آنان کتاب مقدس را مطالعه کنند، قلبشان در برابر چنین نصوصی از کار می افتد:

1_ الله به استراحت نیاز دارد:
سفر خروج، اصحاح 31، متن 17:
((در مابین من و بنی اسرائیل نشانه ای مادام العمر وجود دارد، زیرا خداوند در شش روز آسمان و زمین را خلق کرد و در روز هفتم از کار کردن ایستاد و استراحت کرد)).

2_ الله با یعقوب کُشتی میگرد، و در آن کُشتی می بازد:
اصحاح 32، متن 25 تا 28:
((یعقوب به تنهایی باقی ماند، مردی آمد، تا هنگام سحر با او کشتی گرفت * هنگامی که متوجه شد که نمی تواند یعقوب را شکست دهد، ضربه ای را به قسمت بالایی استخوان ران یعقوب زد، و ران یعقوب در آن کشتی ضربه دید * سپس گفت: «مرا راها کن، فجر نزدیک شده»، ولی یعقوب گفت: «اگر مرا مبارک نکنی تو را رها نمی کنم»*  آن مرد از او پرسید: «اسمت چیست؟»، در جواب گفت: «یعقوب» * آن مرد به او گفت: «از این به بعد به جای یعقوب به تو اسرائیل گفته می شود، زیرا با خدا و مردان مبارزه کردی و پیروز شدی»)).

3_ الله برای مگس ها سوت می زند، و یک تیغ اجاره را به کار میگیرد:
سفر اشعیا، اصحاح 7، متن 18 تا 27:
((در آن روز، خداوند برای مگس ها سوت می زند، آنهایی که در آن طرف جویبارهای مصر هستند، و همچنین برای زنبور هایی که در سرزمین آشور هستند * سپس آنان می آیند و در میان وادی های صعب و داخل سوراخ سنگ های بزرگ و در میان درختان و گیاهان و چراگاه ها می نشینند * در آن روز، پروردگار با یک تیغ اجاره در آن طرف رود فرات، که پادشاه آشور است، موی سر و موی زائد و موی ریشتان را می تراشد)).

4_ الله مست است و می خوابد:
سفر مزمور، اصحاح 78، متن 65:
((سپس خداوند مانند خوابیده ای بیدار شد، مانند پهلوانی که از مستی و خماری به هوش آید)).

5_ الله مانند اژدهای خرافی از بینی اش دود بیرون می اندازد: 
سفر صاموئل دوم، اصحاح 22، متن 7 تا 13:
((در هنگام تنگنا و سختی از خداوند طلب کردم، در معبدش صدایم را شنید، فریادم را شنید * سپس زمین لرزید و تکان خورد، ستون های آسمان به لرزه در آمدند، از شدت عصبانیت او لرزیدند * دود از بینی اش بیرون آمد، آتشی قورت دهنده از بینی اش بیرون آمد، که شبیه زغال چوبیِ آتشین بود * آسمان را شکافت و پایین آمد، ابر سیاه در زیر پایش بود * سوار بر براق شد و پرواز کرد، بر روی بالِ باد بلند شد * تاریکی را به چادر سیاهی در اطرافش تبدیل کرد، ابر تاریک پر از باران آسمان * از روشنایی حضورش، زغال های چوبی آتشین شدند)).

6_ الله شبیه بره است و کتاب مقدس او را به حیوانات تشبیه می کند:
سفر رویای یوحنا، اصحاح 17، متن 14:
((آنهایی که با آن بره می جنگند، و بره آنان را شکست می دهد، زیرا (بره) بزرگِ بزرگ هاست، و پادشاهِ پادشاهان است. کسانی که همراه او هستند، دعوت شده و منتخب و دلسوز هستند)).

برای اینکه خواننده خسته نشود، به این تعداد از تصویر و وحی و صفات خدا در کتاب مقدس اکتفا می کنیم، که در این کتاب طوری وانمود شده که شیطان می خواهد الله را زشت جلوه دهد، ولی این کتاب شیطان را در زشت جلوه دادن خدا، شرمنده ی خود کرده است.



🔘-مؤسسه آستانه

JOin 🔜  @astanaorganization

4/14/2021 11:50:56 PM

دسته بندی نوشته

123