اگر عیسی(علیه السلام) خدا می بود آیا به اندازه ی خدا علم داشت؟!

اگر عیسی(علیه السلام) خدا می بود آیا به اندازه ی خدا علم داشت؟! 

آیا امکان دارد خدا درمورد روز قیامت نداند؟!
عیسی (علیه السلام) صفت ندانستن را داراست، این هم از صفات خداوند بزرگ بعید می‌باشد، برای مثال، وقتی در مورد روز قیامت از ایشان سؤال پرسیدند که چه هنگام قیامت برپا می‌شود؟
"هیچ کس در مورد آن روز و زمان چیزی نمی داند ، نه ملائکه ها که در آسمان هستند و نه پسر، تنها پدر نباشد." 
مرقوس 32:13 
یا برای مثال:
عیسی (علیه السلام) نا امید می‌شود، گرسنه می‌شود،  نمی‌داند چه فصلی فصل انجیر می‌باشد و در مورد زمان نمی داند:
" از دور درخت انجیر ی را می‌بیند که برگ درآورده بود ، به طرف آن رفت به این امید که چیزی ببیند، به آن رسید و از برگ های آن بیشتر چیز دیگری را ندید، زیرا فصل انجیر نبود."
مرقوس 13:11

پس، اگر عیسی (علیه السلام) خدا می‌بود، پس می‌دانست که چه هنگام قیامت بر پا می‌شود. اگر خدا می‌بود از جسم و (تثلیث) راست می گفت و می دانست، پس همگی می‌گفتند، عیسی (علیه السلام) خدا بوده، روح القدس خدا بوده، همه ی آنان یکی بوده اند. یعنی چگونه اگر آنها یکی می‌بودند پس چرا یکی از آنها این اطلاعات را می‌داند در حالی که دیگری نمی‌داند؟
اگر خدا و قت و تاریخی را می‌دانست، پس عیسی (علیه السلام) نیز باید می‌دانست، عیسی (علیه السلام) نیز باید آن زمان را می‌دانست، باید همگی آنها وقت و ساعت آن را می‌دانستند. 

حتی در بندی دیگر، در یوحنا 20:14 فرمودند: "پدر از من بزرگتر است." عیسی (علیه السلام) به این اعتراف می‌کند که پدر از او بزرگتر است. پس اگر پدر و عیسی یکسان می‌بودند. چگونه امکان دارد یکی از دیگری بزرگتر باشد در حالی که متفاوتند؟! 

در اینجا می‌بینیم که عیسی (علیه السلام) همان اطلاعاتی نداشته که خدا دارد. پس چگونه یکسان هستند؟! چگونه میتوانییم بگوییم خدا یکی است در سه شکل و شمایل؟ چگونه می‌توانیم به این خدا ایمان بیاوریم؟! 

حالا در مورد این سؤالات فکر کن و با وجدانت جوابشان را بده. 
آیا این جوابها قابل قبول هستند؟؟
عقل و داناي آن را قبول میکنند؟ 
پس اینجوری هر انسانیکه بخواهد تعبیری برای آنها می‌کند، پس به هیچ نوعی نمی‌تواند تعبیری برای آنها پیدا کند جز اینکه به آن اعتراف کنیم که عیسی خدا نبوده، نیست و نخواهد بود. 

#آستانە_Astana 

@astanaorganization

7/7/2021 5:38:57 PM

دسته بندی نوشته

123