خداوند هرگز دیده نمی‌شود

خداوند هرگز دیده نمی‌شود 

هیچ‌کس نگفته خداوند دیده شده است، در انجیل نیز صحبت دیده‌شدن خداوند نیامده است. در انجیل هیچ‌کس در هیچ‌جا خداوند را ندیده است. این مطلب به‌وضوح در انجیل یوحنا آمده است، آنجاکه می‌گوید:
«هرگز هیچ کس خداوند را ندیده است مگر تنها پسر خدا، آن‌که در آغوش پدرش است، آنکه خدا را آشکار کرد.»
یوحنا ۱:۱۸
در بندی دیگر می‌گوید:
«پدرم که مرا فرستاد نیز برایم شهادت می‌دهد. شما هرگز صدایش را نشنیده و چهره‌اش را ندیده‌اید.»
یوحنا ۵:۳۷
اگر عیسی خود خداوند باشد، چرا خودش می‌گوید در هیچ زمان و مکانی هیچ‌کس خداوند را ندیده است؟ یا اینکه مرا ندیده است؟ 

این اعلامی بسیار آشکار است زیراکه اگر عیسی علیه‌السلام خدا می‌بود باید می‌گفت: «شما اکنون به خداوند نگاه می‌کنید، اگر می‌خواهید خدا را ببینید به من نگاه کنید، من خداوند هستم، صدایم را گوش کنید، این شکل من است» اما عیسی علیه‌السلام نگفت که من خدا هستم. این درحالی است که در آن زمان، در مدت ۳۳ سال، همه عیسی را دیده‌اند و کسی نگفته که خداوند را دیده‌ام. اگر در انجیل دقت کنیم، بسیاری اوقات مسیحیان چند بند را به‌عنوان دلیل برای خداوندیِ عیسی لیست می‌کنند، برای نمونه:
«من و پدر یکی هستیم.»
یوحنا ۱۰:۳۰ 

«عیسی علیه‌السلام نیز به او فرمود:
ای فیلیپس، آیا حتی بعد از این مدت طولانی که با شما هستم مرا نشناخته‌ای؟ آنکه مرا دیده، در حقیقت پدر مرا دیده است. دیگر چگونه می‌گویی: پدر را به ما نشان بده؟».
یوحنا ۹:۱۴ 

بندهای بسیار این‌چنینی را لیست می‌کنند. اما اگر ریزبینانه به بندها دقت کنیم، متوجه می‌شویم که منظور از اینگونه اعلام‌ها، دیدنیِ مجازی است [همانگونه که مسیحیان می‌گویند سخنان عیسی مجازی است] و منظور این است که عیسی علیه‌السلام وظیفهٔ تمام‌کننده را دارند.
عیسی علیه‌السلام به‌عنوان پیامبر خداوند، وظیفه‌اش رساندن پیام است و خداوند است که پیام می‌دهد. 

نویسنده: جوزف کورده 

#آستانە_Astana
@astanaorganization

7/15/2021 4:12:14 PM

دسته بندی نوشته

123