آن چیزی که مسیحیان درباره ی کتاب مقدس نمی دانند

کتاب مقدس نزد مسیحیان در هر دو عهد عتیق و جدید:

تنها کتابی است که نزد مسیحیان قدسیت و مبارکی مطلق داشته باشد. نزد آنان قانون زندگی و کتاب انجام دادن عبادات است . نزد آنان هیچ کتابی به جز کتاب مقدس ، مرجعیت ندارد، و از طریق این کتاب خدای خود را می شناسند و هدایت دریافت می کنند. مسیحی های عامی و ساده فکر می کنند این کتاب از جانب خدا نازل شده است ، که حتی کلمات و حروف و تعداد صفحات هم از(جانب خدا) نوشته شده و روح مقدس آن را به افرادی داده است ، متاسفانه بسیاری از مسلمانان طوری فهمیده اند که کتاب مقدس همانند قرآن کریم است و همان اعجاز و عظمت را داراست اما فقط کمی دست کاری شده است ، حتی مسلمان ساده لوح تر هم داریم که معتقد است که کتاب مقدس تحریف نشده است و فقط نسخ شده است . حال بیایید با هم چند سوال ساده را از باورداران به کتاب مقدس بپرسیم . کتای مقدس از چند قسمت تشکیل شده است؟اولین نسخه کتاب مقدس چگونه است؟ در چه سالی کتاب مقدس نوشته شده است؟ با چه زبانی نوشته شده است؟ چه کسی کتاب مقدس را نوشته است؟ 
بزرگواران ، آیا می دانید که جواب این سوالات ساده ما را شوکه می کند ، آیا می دانید جواب هر یک از این سوالات ، یک جواب سرابی و نامعلوم و سرگردان کننده است!!
کتاب مقدس از چند قسمت تشکیل می شود؟ جواب این سوال برای خواننده موجب تنگی تنفس می شود، زیرا هر کلیسا و طائفه و مذهب و گروهی از مسیحیان ، جواب خاص خود را به این سوال می دهد.

نزد پروتست ها ، کتاب مقدس 66 صفر است . نزد کاتولیک ها و تعدای از ارتدکس ها می گویند 73 سفر است . نزد تعدادی دیگر ار ارتدکس ها و کاتولیک ها 78 سفر است که به کتاب مقدس سبعینی معروف است . نزد کلیسای حبشی  از 81 سفر تشکیل شده است . در اینجا کاتولیک ها ، پروتست ها را متهم می کنند به این که 7 سفر کتاب مقدس را محو کرده اند که عبارت اند از : ( توبیت ، یهودیت ، مکابین اول ، مکابین دوم ، حکمت ، یشوع بن سیراخ ، باروخ) ، در مقابل هم پروتست ها کسان مقابل خود را متهم می کنند که 7 سفر را به کتاب مقدس اضافه کرده اند . پس نزد یک فرد غیر مسیحی باید یکی راستی و حقیقت را بگوید ، اگر بگویی پروتست ها راست می گویند ، پس کتاب مقدس کاتولیک ها دروغ و تحریف شده است . و اگر بگویی کاتولیک و ارتدکس ها بر حق اند ، پس کتاب مقدس پروتست ها دروغ و تحریف شده است . ما نیز می گوییم کتاب هر دو طرف دروغ و تحریف شده است ، چون هیچ کدام نمی توانند حقیقت کتاب خود را اثبات کنند. 
حالا جلوی چشمتان روشن است که این سوال ساده ( کتاب مقدس چند قسمت است؟)، چه جواب بی اساس و آشفته ای دارد؟

اولین نسخه کتاب مقدس چگونه است؟ در قرن پانزده هم میلادی اولین چاپ خانه تاسیس شد، قبل از چاپ خانه نوشته ها با دست بر روی سنگ یا پوست یا کاغذ سنگی ، نوشته می شدند ، کتاب مقدس هم مانند بقیه نوشته ها بر روی این چیز ها نوشته شده است ، اما به دلائل گوناگون اکنون یک دست نوشته نداریم تا دلیل بر ادعایمان باشد و بگوییم : بفرمایید این هم کتاب مقدس.

نه تنها کتاب مقدس ، بلکه دست نوشته اصلی یک سفر آن هم در دست نیست . 
برای مثال انجیل مرقس ، اگر همه دنیا را دنبال دست نوشته مرقس بگردیم ، نمی توانیم آن را پیدا کنیم  ، و همچنین بقیه اسفار کتاب مقدس ... پس دست نوشته اصلی کتاب مقدس در همه دنیا گم شده و بی اثر است .

در چه سالی کتاب مقدس نوشته شده است؟
کتاب مقدس در مدت 1600 سال نوشته شده است ، یعنی در زمان موسی علیه السلام ، به گفته خودشان که هیچ دلیلی برای اثبات این گفته ندارند ، 1500 سال قبل از به دنیا آمدن مسیح ، 5 سفر اول کتاب مقدس را نوشت ، آخرین سفر هم که سفر پیدایش است رویا یوحنا آن را در سال 96 میلادی نوشت ... 
کتابی که اصل آن معلوم نباشد ، و برای نوشتن این همه مدت لازم باشد ، باید چه کتاب بی سرو پایی باشد . 
خصوصا آن زمان ، زمان قوم یهود بوده است ، قومی که همه زندگی شان ، جنگ و آزار و آوارگی و آشوب و کوچ و خانمان سوزی بوده است ، به همین خاطر این همه تناقض و اشتباه تاریخی در متون و نصوص آن به چشم می خورد.

کتاب مقدس به چه زبانی نازل شده است؟
کتاب مقدس به زبان های عبری و یونانی و آرامی نوشته شده است!!! تفاوت زبان های کتاب مقدس به شیوه ای است که هر سفر و هر قسمتی به زبانی نوشته شده است و این هم  دلیل اصلی وجود تفاوت و متن متضاد در این کتاب است.  و کتابی که امروزه در دست ماست فقط کتاب مقدس ترجمه شده است ، و زبان اصلی را پیدا نمی کنیم تا از روی آن کتاب مقدس را بخوانیم .

چه کسی کتاب مقدس را نوشته است؟
نزد مسیحیان 40 نفر در نوشتن کتاب مقدس مشارکت داشته اند، در میانشان افرادی پیامبر بوده اند و افرادی پیامبر نبوده اند ، و سطح روشنفکری هر کدام متفاوت است . این همه افراد با تفاوت روشنفکری در نوشتن کتاب مقدس مشارکت داشته اند ، واین دلیلی دیگر است برای وجود متون متضاد و مناقض و عجیب و غریب در کتاب مقدس .

8/30/2020 4:06:25 PM

دسته بندی نوشته

123