احکام طهارت و پاکیزگی» در بین ناقرآنی ها و واقعیت»

ناقرآنی ها و منتقدان حدیث و منتقدان تراث اسلامی ، کتب حدیث و تراث و فقه اسلامی را مورد تمسخر قرار می دادند (و می گفتند) همیشه مشغول احکام طهارت و پاکیزگی هستند!

می گفتند: اینک دنیا مشغول علم و تکنولوژی و رفتن به کره ماه است ، و شما نیز در تمام جنبه های زندگی انسان دخالت می کنید و به او می گویید در هنگام عطسه چه کاری انجام دهد!

اینسکلوپیدیای ابو عمر ربیان بن محمد الدبیان با نام (موسوعه احام الطهاره) را به سخن همیشگی زبانشان تبدیل کرده  و با تمسخر می گفتند: اهل سنت کتاب 13 جلدی را در باره احکام طهارت و پاکیزگی می نویسند!

اما اکنون تمام دنیا مشغول مسئله پاکیزگی است ، تمامی کشور ها و سازمان ها اطلاعیه و بروشور نشر و توزیع می کنند در مورد طهارت و شستن دستان و استحمام و شیوه ی عطسه ...
همه اینها در احادیث پیامبر خدا ﷺ وارد شده است به ویژه در مورد عطسه ، در حدیثی صحیح که ابوداود و ترمذی آن را روایت کرده اند :  عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ إِذَا عَطَسَ غَطَّى وَجْهَهُ بِيَدِهِ، أَوْ بِثَوْبِهِ ، ترجمه :"موقعی که پیامبر خدا ﷺ عطسه می کردند ، با دست یا لباسش صورتش را می پوشاند ،( دهانش را با دست یا لباسش می پوشاند تا عطسه پخش نشود)."

امروزه هم راهنمایی های بهداشتی بین المللی به همان نکته در هنگام عطسه اشاره و تاکید دارند.

حال عظمت اسلام برای شما آشکار شد؟ حال ارزش احادیث شیرین پیامبرتان ﷺ برایتان آشکار شد؟ اگر تنها این حدیث دقیق پیاده می شد که می فرماید: ( اگر طاعون در بلادی شیوع پیدا کرد به آن جا نروید و اگر در بلادی بودید که طاعون در آنجا بود ، از آن جا بیرون نروید). آیا این وبا ( ویروس کرونا) به این شیوه شیوع پیدا می کرد؟

نوشته : ا.ایاد احمد

 

8/11/2020 3:43:02 PM

دسته بندی نوشته ی کوتاه

1