پیری از چهل سالگی شروع می شود.

▪️پیری از چهل سالگی شروع می شود.

هم اکنون دانشمندان به این حقیقت پی برده اند که فعالیت و توانایی های عقلی و بدنی انسان تا سن 39 سالگی در حال افزایش است، و از سن 40 سالگی به بعد کاهش پیدا می کنند. 

دانشمندان می گویند که از این سن (40 سالگی)، ترشح ماده ی "مایلین" کاهش پیدا می کند، و این باعث مشکل قلبی و کاهش توانایی بدن و چست و چابکی آن می شود، و انسان به هیچ عنوان نمی تواند از این کاهش جلو گیری کند.

خداوند متعال، این حقیقت علمی را بیش از 1400 سال قبل برای ما بیان فرموده است، در آن جا که می فرماید:
(وَوَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا ۖ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهًا وَوَضَعَتْهُ كُرْهًا ۖ وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا ۚ حَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَبَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً قَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَىٰ وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي ۖ إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ) _ سوره الاحقاف/15.
ترجمه: و ما انسان را سفارش كرديم كه به والدين خود نيكى كند، مادرش او را با سختى حمل كرد و با سختى به دنيا آورد و دوران حمل تا از شير گرفتنش سى ماه (به طول كشد)، تا وقتی كه به رشد كامل رسد و چهل ساله شود، گويد: پروردگارا! مرا توفيق ده تا نعمتى را كه بر من و بر پدر و مادر من لطف كردى، شكرگزارى كنم و عمل شايسته اى انجام دهم كه تو آن را بپسندى و فرزندانم را براى من صالح و شايسته گردان، همانا من به سوى تو بازگشته و از تسليم شدگانم.

همان طور که مشاهده کردید، خداوند متعال، رسیدن به  توانایی و چست و چابکی را به سن چهل سالگی ربط داده است. و این بدان اشاره دارد که بعد از این سن، توانایی و چست و چابکی انسان، مثل قبل باقی نمی ماند، و اندک اندک کاهش پیدا می کند.

آیا چه کسی این حقیقت علمی را به محمد (صلی الله علیه و سلم) ابلاغ کرده است؟

➖منابع➖

1-  http://www.nbcnews.com/id/27243437/ns/health-aging/t/age-both-brain-body-start-slow/
2-    http://newsroom.ucla.edu/releases/physical-decline-caused-by-slow-64365

4/5/2021 2:58:38 PM

دسته بندی نوشته ی کوتاه

12