در داووس، رئیس جمهور آرژانتین دستور کار «سقط جنین و فمینیسم» را زیر سوال برد

صحنه‌ای که شایان توجه است این است که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، «خاویر میلِی» رئیس‌جمهور جدید آرژانتین به «دستور کار خونین سقط جنین» جهان‌گرا و کشورهای قدرتمند حمله کرد و هر دو دستور کار «سقط جنین و فمینیسم» را زیر سوال برد.

طبق گفته‌ی سایت (C-FAM) که از خانواده‌ها حمایت می کند، آیپاس (IPAS) «کمپانیای بزرگ سقط جنین» با سازمان‌های همفکر خود قرارداد همکاری می‌بندد تا ایالات متحده را مجبور به تغییر قوانین سقط جنین خود کند. IPAS برای توزیع ابزار سقط جنین سیار برای استفاده در اردوگاه‌های پناهندگان در شرایط بحرانی شناخته شده است.  

دولت بایدن و اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهند در یک معاهده‌ی الزام‌آور جدید، مخالفت با مسائل مربوط به همجنس‌بازی، تغییر جنسیت و سقط جنین را به عنوان جنایت علیه بشریت اعلام کنند. بنابراین در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در این هفته، رئیس جمهور جدید آرژانتین، خاویر میلی، حمله‌ی شدید به فمینیسم افراطی و نابسامانی شرایط اقلیمی را اعلام کرد و گفت: «جهان‌گرایان ادعا می‌کنند که ما انسان‌ها سیاره‌ی زمین را نابود می‌کنیم و باید به هر قیمتی که شده از آن محافظت کنیم. آن‌ها حتی به جایی رسیده‌اند که خواستار مکانیسم‌های کنترل جمعیت و دستورکار خونین سقط جنین هستند».

طبق سایت (Family Watch International)، به این نیز اشاره کرده است: «آن‌ها یعنی سوسیالیست‌ها بر این باورند که انسان‌ها به سیاره‌ی زمین آسیب می‌رسانند. بنابراین آن‌ها از مکانیسم‌های کنترل جمعیت یا دستور کار خونین سقط جنین حمایت می‌کنند، و این ایده‌های مضر به شدت جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند».

میلی در یک سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای درباره‌ی «تسلط مارکسیست‌های جدید بر غرب» توسط نیروهای سوسیالیست، اشاره کرد که چگونه سوسیالیسم در نهایت منجر به فقر می‌شود، و چگونه دولت «راه‌حل» نیست، بلکه «خود مشکل» است و چگونه چپ‌گرایی در سراسر جهان از دموکراسی‌ها برای پیشبرد دستور کار خود استفاده می‌کند.

او همچنین اشاره کرد که پس از شکست بزرگ کمونیسم در قرن بیستم، سوسیالیست‌ها به ناچار دستور کار خود را تغییر دادند. آن‌ها دیگر نمی‌توانستند مستقیماً بگویند که دولت‌ها باید تمام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را کنترل کنند، بنابراین آن‌ها شروع به استفاده از هشدار اقلیمی و ایدئولوژی جنسیتی به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد درگیری‌های اجتماعی و دستیابی به قدرت و کنترل جوامع و زندگی اقتصادی کردند. او همچنین خاطرنشان کرد: «در نتیجه‌ی این درگیری اجتماعی، اکثر گزینه‌های سیاسی موجود امروز فقط انواع مختلفی از سوسیالیسم هستند».

میلی «فمینیسم رادیکال» را «مضحک و ضد فطرت» خواند و گفت: «برای جامعه مضر بوده است، زیرا به‌طور ناعادلانه درگیری بین مردان و زنان را ترویج می‌کند که درحال‌حاضر طبق قوانین کشورهای غربی دارای حقوق برابر هستند».

او همچنین گفت: تنها چیزی که فمینیسم رادیکال در افزایش آن نقش داشته است، مداخله‌ی بیشتر دولت در روند اقتصادی نامشخص است، و نیز ایجاد شغل برای بروکرات‌های مبتنی بر جنسیت که چیزی به جامعه اضافه نمی‌کنند، و وزارتخانه‌های جنسیتی و سازمان‌های بین‌المللی را برای پیشبرد این دستور کار ایجاد کرده‌اند».

شایان ذکر است که مدت کوتاهی پس از آغاز به فعالیت، میلی هر دو وزارت محیط‌زیست و برابری جنسیتی در آرژانتین را لغو کرد.

مایلی به نخبگان داووس گفت: «ما آمده‌ایم تا از دیگر کشورهای غربی دعوت کنیم تا مسیر رفاه و خوش‌گذرانی را دوباره در پیش بگیرند»، او همچنین هشدار داد که دلیل خروج آرژانتین از بزرگترین اقتصاد جهان در آغاز قرن بیستم برای یکی از فقیرترین کشورهای جهان، پذیرش سوسیالیسم بود، و گفت: «غرب در خطر است زیرا کسانی که تصمیم به حفظ ارزش‌های غربی دارند، توسط یک جهان‌بینی محاصره شده‌اند که آن‌ها را به سمت‌وسوی سوسیالیسم سوق می‌دهد که در نهایت منجر به فقر می‌شود‌».

وی گفت: «ما هرگز نباید فراموش کنیم که سوسیالیسم همیشه و در همه جا یک پدیده‌ی فقرساز است؛ در تمام کشورهایی که مورد آزمایش قرار گرفتند، شکست خورده است. سوسیالیسم یک شکست اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود که جان ۱۵۰ میلیون نفر را گرفت».

میلِی توضیح داد که احزاب چپ‌ توانسته است از طریق تصرف رسانه‌ها، فرهنگ، دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به اهداف خود دست یابد که خطرناکترین مسئله است؛ زیرا بر تصمیمات سیاسی تاثیر می‌گذارد. او همچنین کارفرمایان خود را تشویق کرد تا به مبارزه برای ایجاد ارزش برای جوامع ادامه دهند و آن‌ها را «خیرخواهان بشریت» خواند و گفت: «اجازه ندهید نخبگان سیاسی حاکم و انگل‌هایی که توسط دولت زندگی خود را تأمین می‌‌کنند شما را بترسانند».

میلی خود را یک «لیبرال رادیکال» معرفی می‌کند و درعین‌حال خود را طرفدار زندگی می‌نامد. لیبرال‌ها در ایالات متحده ممکن است این را عجیب و غریب بدانند. برخی از لیبرال‌ها و اما نه همه‌ی آن‌ها در آمریکا اغلب می‌گویند که آن‌ها در برابر هر قانون مخالف سقط جنین به پا می‌خیزند، اما میلی بارها بیان کرده است که حفاظت از زندگی در کنار آزادی و دفاع از مالکیت خصوصی، یک اصل اساسی ایدئولوژی لیبرالیسم است. 

رئیس‌جمهور آرژانتین، سقط جنین را محکوم کرد و گفت: «همه‌ی ما حقوق یکسانی داریم، حقوقی که خالق به ما بخشیده است» و نیز افزود که سوسیالیسم و برنامه‌ی چپ‌گرایان افراطی سقط جنین، در حال نابودی جهان است».

میلِی، سال گذشته در مصاحبه‌ای با «تاکر کارلسون» مجری محافظه‌کار تلویزیون گفت: از نظر فلسفی، من حق زندگی دارم. علاوه بر این، یک واقعیت علمی دیگری وجود دارد که زندگی از لقاح آغاز می‌شود، درست در لحظه‌ای که یک موجود جدید با DNA منحصر به فرد خود شروع به تکامل می‌کند. 

او در همان مصاحبه، سقط جنین را «جنایت قتل» خواند و توضیح داد: گرچه زنان حق بدن خود را دارند، اما جنین موجود در رحم زن، جزئی از بدن او نیست. وی افزود: لذا این قضیه سقط‌جنین را جرم قتل محسوب می‌کند  که به دلیل عدم تعادل قدرت علیه کودکی که هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خود ندارد، انجام شده است. 

در سال 2020، مجلس سنای آرژانتین لایحه‌ای را تصویب کرد که بجز موارد تجاوز جنسی، سقط جنین را تا هفته چهاردهم بارداری قانونی اعلام کرد یا اگر بارداری خطری برای سلامتی مادر داشته باشد. چند روز قبل از انتخاب میلی به عنوان ریاست جمهوری آرژانتین، او همراه با ویکتوریا ویلاروئل، که از آن زمان معاون رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین شده است، اعلام کردند: هر دو طرفدار زندگی هستند و باید بحث‌هایی در مورد لایحه‌ی حمایت از سقط جنین که توسط کنگره‌ی آرژانتین در ژانویه‌ی 2020 تصویب شد، انجام شود.

ویلارل در برنامه‌ی تلویزیونی آرژانتینی «فقط یک بار دیگر»(Solo Una Vuelta Má)، وی با اشاره به قانون سقط جنین آرژانتین گفت: بحث در مورد این موضوع باید بر مبنای علمی و جدی انجام شود و نه به شیوه‌ی ایدئولوژیک که منعکس‌کننده‌ی تصویب قانون باشد. 

مایلی 53 ساله، که خود را «سرمایه‌دار انارکو» می‌نامد، با 55.7 درصد آرا در مقابل سرجیو ماسا که 44.3 درصد آرا را بدست آورد در انتخابات پیروز شد. میلی در بیانیه‌ای در مورد احتمال لغو قوانین سقط جنین آرژانتین گفت: هنگامی‌که امری را بر پایه‌ی اشتباهی بنیان‌گذاری می‌کنید، نتیجه‌ی آن نیز بد می‌شود. چگونه می‌توان توانایی کشتن افراد دیگر را به‌عنوان یک حق تلقی کرد؟ به‌عنوان یک لیبرال به حق نامحدود زندگی بر اساس دفاع از زندگی، آزادی و مالکیت اعتقاد دارم. من از زندگی دفاع می‌کنم و زیست‌شناسی هم می‌گوید زندگی از لقاح آغاز می‌شود.  

منبع:
• https://c-fam.org/friday_fax/argentinas-milei-attacks-bloodthirsty-abortion-agenda-of-globalists-at-davos/
• https://www.lifenews.com/

ترجمه : دکتر بیخال ابوبکر

1/31/2024 11:10:35 PM

دسته بندی نوشته